خبرگاه؛ دفاع سنتکام مقابل شلیک از سوی ایران و یمن به اسرائيل – DW – ۱۴۰۳/۱/۲۷


پرش از قسمت اعلام جرم دادستانی تهران علیه عباس عبدی و یاشار سلطانی۱۴۰۳/۱/۲۷۱۴۰۳ فروردین ۲۷, دوشنبهاعلام جرم دادستانی تهران علیه عباس عبدی و یاشار سلطانیخبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشری در ایران به نقل از سایت میزان  گزارش داد که دادستانی تهران علیه روزنامه اعتماد و عباس عبدی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اعلام جرم کرده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، دلیل این اقدام “انتشار مطلبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه” عنوان شده و عباس عبدی “مجرم” دانسته شده است.

به نوشته میزان، برای این روزنامه و فرد مذکور پرونده قضایی تشکیل شده و آن‌ها جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شده‌اند.

عباس عبدی در یادداشتی تحت عنوان “خطرناکی پاسخ دادن و ندادن” به وضعیت پیچیده تنش اخیر میان ایران و اسرائیل پرداخته بود.  

عبدی در یادداشت خود از جمله نوشته بود: «دیر یا زود به مرحله‌ای می‌رسیم که ظاهرا تا کنون از آن پرهیز کرده‌ایم. راه‌حل چیست؟ جز تغییر سیاست‌های کلان منطقه‌ای هیچ راهی مانع درگیری احتمالی نخواهد شد.»

از سوی دیگر پایگاه خبری انتخاب گزارش داد، یاشار سلطانی، مدیر کانال اسکان نیوز از سوی دادستان تهران “مجرم” شناخته و از او خواسته شده است تا “ظرف مهلت مقرر” به دادسرای تهران مراجعه کند.

این روزنامه‌نگار چندی پیش مطلبی در مورد “تبعات اقتصادی تنش میان ایران و اسرائیل و سقوط بورس” را رسانه‌ای کرده بود.
https://p.dw.com/p/4elMPپرش از قسمت صدور رای برای پرونده کلاهبرداری “کینگ‌ مانی”۱۴۰۳/۱/۲۷۱۴۰۳ فروردین ۲۷, دوشنبهصدور رای برای پرونده کلاهبرداری “کینگ‌ مانی”رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای برای پرونده‌ای با بیش از سه هزار شاکی موسوم به “کینگ‌ مانی” خبر داده است.

خبرگزاری ایسنا دوشنبه ۲۷ فروردین به نقل از علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران نوشت، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام “اخلال در نظام اقتصادی کشور” از طریق “مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام کینگ‌ مانی و توزیع آن در بین مردم” محکوم شدند.

القاصی افزود که از میان این افراد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت بادران گستران به ممنوعیت فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.

علاوه بر این، افراد و نهادهای محکوم شده به پرداخت معادل یورویی مطالبات شاکیان با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شده‌اند.

شرکت رمزارز “کینگ مانی” توسط شرکت بادران گستران راه‌اندازی شد. 

اوایل مهرماه ۱۴۰۰ وزارت اطلاعات اعلام کرد که “یکی از بزرگترین شبکه‌های کلاهبرداری در ایران” را شناسایی و عاملان آن را دستگیر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بهمن ماه مطالبات شاکیان را بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.بیشتر بخوانید: بازداشت نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ایران به اتهام کلاهبرداری

از آن زمان بارها شمار زیادی از مالباختگان این شبکه‌ رمزارز از شهرهای مختلف در تجمع‌های اعتراض‌آمیز در تهران خواستار بازپس‌گیری سرمایه و سود آن شدند.

از متهمان این پرونده فریدون قربانیان و همسرش، شهره موسوی، نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال هستند. 
https://p.dw.com/p/4elLoپرش از قسمت لغو محدودیت‌‌های پرواز‌ی فرودگاه‌های ایران۱۴۰۳/۱/۲۷۱۴۰۳ فروردین ۲۷, دوشنبهلغو محدودیت‌‌های پرواز‌ی فرودگاه‌های ایرانیکی از هواپیماهای شرکت ایران ایرعکس: Markus Mainka/CHROMORANGE/picture alliance به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، محدودیت پرواز‌های فرودگاه‌های این کشور، از جمله فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد لغو شده و پروازهای آن‌ها به وضعیت عادی بازگشته است.

بنا بر دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی، وضعیت “فرودگاه بین‌المللی امام خمینی” از ساعت ۶ بامداد امروز دوشنبه ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) به حالت عادی تغییر یافته است. این امر همچنین از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز در مورد فرودگاه مهرآباد نیز معتبر است.

سازمان هواپیمایی ایران روز گذشته در هشداری پرواز‌های این فرودگاه‌ها و همچنین فرودگاه‌های اصفهان، بوشهر و غرب این کشور را تا ساعت ۶ صبح امروز به وقت ایران لغو کرده بود.

این هشدار به دلیل حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل اعلام شده بود.
https://p.dw.com/p/4elJCپرش از قسمت تماس تلفنی وزیر خارجه روسیه با امیرعبداللهیان۱۴۰۳/۱/۲۷۱۴۰۳ فروردین ۲۷, دوشنبهتماس تلفنی وزیر خارجه روسیه با امیرعبداللهیانسرگئی لاوروف (چپ) و حسین امیرعبداللهیان، وزیران خارجه روسیه و ایرانسرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود تماسی تلفنی انجام داد.

بنابر گزارشی که از سوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط با مضمون این گفت‌وگو منتشر شده، لاوروف در تماس با همتای ایرانی خود تصریح کرد: «تشدید تنش و درگیری در منطقه و اقدامات خطرناک و تحریک‌آمیز تازه می‌تواند به وخامت اوضاع دامن بزند.»

خبرگزاری دولتی روسی ریانووستی به نقل از خانم سیمونا هالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گزارش داد، اسرائیل “انتظار دارد که روسیه حملات ایران [به این کشور] را محکوم کند”.
https://p.dw.com/p/4elHNپرش از قسمت فرانسه سفیر جمهوری اسلامی ایران را احضار کرد۱۴۰۳/۱/۲۷۱۴۰۳ فروردین ۲۷, دوشنبهفرانسه سفیر جمهوری اسلامی ایران را احضار کردفرانسه در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل سفیر جمهوری اسلامی در پاریس را احضار کرده است.

استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد، در گفت‌وگو با سفیر ایران که قرار است امروز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) انجام گیرد، به او “پیامی حاوی یکپارچگی و قاطعیت” خواهد داد.

وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با شبکه “فرانس ۲” گفت، جمهوری اسلامی مسئولیت کامل تشدید تنش [در منطقه] را بر عهده دارد”.

او افزود: «این ایران بود که به اسرائیل حمله کرد.»
https://p.dw.com/p/4elFaپرش از قسمت انهدام ۸۰ پهپاد و ۶ موشک شلیک‌شده از ایران و یمن توسط سنتکام۱۴۰۳/۱/۲۷۱۴۰۳ فروردین ۲۷, دوشنبهانهدام ۸۰ پهپاد و ۶ موشک شلیک‌شده از ایران و یمن توسط سنتکامفرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه بیش از ۸۰ فروند پهپاد تهاجمی ایران و ۶ موشک بالستیک شلیک‌شده از ایران و یمن به اسرائیل را منهدم کرده است.

در پیامی که سنتکام در این راستا منتشر کرده، آمده است که از این شمار، یک فروند موشک بالستیک و همچنین ۷ پهپاد در نواحی تحت کنترل حوثی‌های یمن پیش از پرتاب منهدم شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، نیروهای ایالات متحده همچنان آماده دفاع از اسرائیل در برابر حملاتی که با پشتیبانی جمهوری اسلامی صورت می‌گیرند، هستند. سنتکام تصریح کرد: «ما به همکاری با تمامی شریکان خاورمیانه‌ای خود ادامه خواهیم داد تا میزان امنیت در منطقه را افزایش دهیم.»

 
https://p.dw.com/p/4elAB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *